ВCЕСВІТНЯ МИТНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРО МИТНУ ВАРТІСТЬ ВЖИВАНИХ АВТО

Дослідження 1.1 Технічного Комітету з митної оцінки ВМО дає корисні поради щодо визначення митної вартості автотранспортних засобів, які були у користуванні (не включаючи спеціальні транспортні засоби, класичні або старовинні автомобілі).

Дане дослідження показує, що в принципі підхід до визначення митної вартості автотранспортних засобів, які були у користуванні, не відрізняється від поводження з іншими імпортними товарами.

Тобто спочатку слід розглянути статтю 1 (тобто метод визначення МВ за ціною контракту) і лише тоді, коли вартість транзакції не може бути визначена, треба розглядати альтернативні методи.

Разом з цим, визнається, що у галузі торгівлі вживаними авто виникають практичні проблеми, які потребують особливої уваги.

Зокрема, офіційні інвойси часто не видаються при придбанні авто приватними особами; замість цього може бути надано просту квитанцію або рукописну купчу, або продаж взагалі може бути підтверджено шляхом усної угоди.

У дослідженні розглядаються дві ситуації:

1. Транспортний засіб імпортується безпосередньо після придбання та не експлуатувався імпортером до експорту;

2. Транспортний засіб імпортується після додаткового використання після придбання, та до експорту.

1) У першому випадку ціна, фактично сплачена або підлягає сплаті, повинна бути використана як основа митної вартості, якщо вона відповідає критеріям статті 1. Тільки тоді, коли неможливо застосувати положення статті 1, визначається митна вартість, використовуючи альтернативний метод.

2) Головне питання, яке слід розглянути у другому випадку, полягає в тому, чи на час імпорту транспортний засіб можна вважати таким же, як і тоді, коли він був проданий. Якщо ні (тобто стан погіршувався), то первинно сплачена ціна не може вважатися такою, що відображає фактичну вартість автомобіля в стані на момент ввезення.

Отже, у даному випадку не існує ціни, фактично сплаченої чи такої, що підлягає сплаті за статтею 1 тому слід розглянути альтернативні методи митної оцінки.

В обох сценаріях дослідження вивчається можливе застосування альтернативних методів та визнається, що методи 2, 3, 4 та 5, як правило, важко застосовувати:

Методи 2 та 3 (вартість продажу ідентичних або аналогічних товарів).

У цих випадках необхідно ідентифікувати ідентичні/аналогічні імпортовані транспортні засоби, де митна вартість була визначена за першим методом. Навряд чи вдасться знайти транспортний засіб, який було експортовано до країни ввезення приблизно в той самий час або з однаковим рівнем використання та зносу, і стосовно якого вартість була прийнята (що є передумовою застосування методу визначення вартості відповідно до статей 2 або 3).

Метод 4 (віднімання).

Застосування цього методу є можливим виключно тоді, коли імпортер після ввезення одразу перепродає автомобіль, який був у користування. Це більш вірогідно при комерційному ввезенні, аніж при придбанні приватною особою, і в деяких випадках це можливо.

Стаття 5 (додавання).

Цей метод не можна розглядати для вживаних автотранспортних засобів, оскільки відповідні дані не будуть доступні для митниці. У будь-якому випадку, витрати на виробництво та накладні витрати, пов’язані з транспортним засобом, відносяться лише до випадків ввезення нових автомобілів. Оскільки транспортний засіб є новим, ці витрати не будуть актуальними.

З огляду на зазначене вище, шостий (резервний) метод часто використовується як основа для визначення митної вартості використовуваних автотранспортних засобів.

У дослідженні ВМО перелічено кілька варіантів, які можуть бути розглянуті при визначенні митної вартості відповідно до статті 7 Угоди про застосування VII статті ГАТТ:

1) Митна вартість може базуватися на ціні раніше ввезених нових автомобілів того ж виду та моделі, за вирахуванням суми (%) на амортизацію.

Пропонований формат для цього полягає у встановленні відсоткового вирахування з ціни нового транспортного засобу, в залежності від часу, який сплив з дати придбання; наприклад, х% – менше 6 місяців, y% – від 6 до 12 місяців, z% від 12 до 24 місяців і т. д.

Це значення також слід коригувати, щоб враховувати різницю у рівні та кількості порівнюваних операцій.

При цьому, застосування такої методології залежить від можливості отримання цінової інформації на аналогічні нові транспортні засоби.

2) Спосіб, описаний вище, також може бути адаптований, виходячи з каталожної ціни імпортованого транспортного засобу тієї ж марки та моделі, якщо такі є.

Слід мати на увазі, що ціна в каталозі включатиме витрати після імпорту, тому слід зробити відповідний вирахування елементів, перелічених у підпунктах (i) – (iv) статті 5.1 (а) Угоди.

У випадках, коли можна отримати каталоги або спеціалізовані періодичні видання, що вказують поточні ціни на ринку вживаних авто країни ввезення, ці ціни можуть бути використані в якості основи для митної оцінки. Деякі країни визнали надали відповідний статус національним веб-сайтам, які надають дані про ціни на нові та вживані автомобілі.

Наприклад, Glass’s Guide у Великобританії.

Слід взяти до уваги фактичний стан транспортного засобу та всі елементи, що впливають на його вартість (наприклад, ненормальний знос, ремонт, реконструкція або аксесуари та ін.), порівняно з довідковою ціною на транспортний засіб.

Візьміть до уваги, що такий підхід базується на статті 5 Угоди; не можна буде використовувати каталожні ціни на транспортні засоби, виготовлені в країні імпорту.

Як і в попередньому прикладі, відповідні витрати після імпорту, зазначені у статті 5, повинні бути відраховані з ціни.

Використання бази даних оцінки для автомобілів

Деякі митні адміністрації, які не мають доступу до національних каталогів, періодичних видань або веб-сайтів стосовно цін на вживані автомобілі, розробили бази даних для цієї мети.

Для кожного транспортного засобу потрібні достатні дані, щоб дозволити порівняння. Необхідно дотримуватися найкращих практик, наведених у розділі 3 d) “Розробка та використання бази даних оцінки як інструменту оцінки ризику” ВМО.

Основним джерелом даних мають бути відомості щодо попередніх митних оформлень вживаних транспортних засобів.

Слід взяти до уваги стан, а також вік, коли здійснюється порівняння між заявленою вартістю і вартістю у базі даних. Пробіг автомобіля можна вважати у якості одного з таких індикаторів стану.

Дані у базі даних можуть включати наступні елементи:

1. Марка і модель транспортного засобу
2. Тип транспортного засобу (наприклад, вантажівка, фургон, седан тощо)
3. Обєм двигуна
4. Тип палива
5. Тип коробки передач
6. Пробіг
7. Вантажомісткість
8. Аксесуари
9. Вартість FOB
10. Перевезення морським транспортом
11. Витрати у порту
12. Витрати внутрішнім транспортом (перевезення від пункту пропуску)
13. Витрати внутрішнім транспортом (самоходом від пункту пропуску)
14. Стан авто

ВCЕСВІТНЯ МИТНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРО МИТНУ ВАРТІСТЬ ВЖИВАНИХ АВТОДослідження 1.1 Технічного Комітету з митної оцінки ВМО…

Опубліковано Павлом Верещагиним Субота, 8 грудня 2018 р.

 

Автор перекладу: блогер “Павел Верещагин”

Джерело pdf файл 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *