Auto24: “Які авто найвигідніше імпортувати в Україну”

Усе залежить від ціни, об’єму та типу двигуна.

Автомобілістам розповіли, які машини найвигідніше розмитнювати під час ввезення до України.

Про це повідомляє Auto24.

Аби зрозуміти, який автомобіль дешевше розмитнювати в Україні, потрібно вивчити формулу розмитнення, яка була затверджена Законом України “Про внесення змін…” від 8.11.2018 р і інших законодавчих документів (Митний Кодекс та ін). Таким чином, розмитнення в Україні розраховується за формулою: сума розмитнення = акцизний податок + ввізне мито + ПДВ.

Отже, згідно з цією формулою, найбільш вигідно ввозити електричний автомобіль. Ставка мита на нього нульова, ПДВ (20% на всі інші авто) – теж нульова, а акциз мінімальний. Він вираховується з потужності тягового акумулятора і становить 1 євро за кожен кіловат-годину. Тобто за 40-кіловатний Nissan Leaf всі митні платежі, які треба сплатити державі – всього 40 євро, за 90-ватну Tesla – 90 євро. Утім, ці ставки діють тимчасово, до кінця 2022 року.

Під час розмитнення гібридного авто платити мито на ПДВ треба, але акциз мінімальний – 100 євро. Щоправда, законодавство України прописано таким чином, що гібридним авто можуть вважатися лише кілька автомобілів, тому ця ставка практично не застосовується.

Автомобілі з бензиновими двигунами розмитнювати дешевше, ніж з дизельними. Справа в тому, що за розрахунку акцизного податку існує базовий коефіцієнт, який для бензинового двигуна дорівнює 50 євро, для дизельного – 75 євро. Формула нарахування акцизу виглядає так: акциз = ставка базова х К двигун х К вік.

Тобто ця ставка тим більше, ніж старше автомобіль. І якщо для 10-річного авто з 2-літровим бензиновим двигуном треба оплатити 1 000 євро, то для дизеля вона складе 1 500 євро. Для 15-річних і старших машин ці платежі будуть 1 500 i 2 250 євро відповідно. Не забуваємо, що на акциз ще нараховується 20% ПДВ, тому загальна сума нарахувань на митниці буде ще більше.

Щодо віку автомобіля, то чим більше “свіжий” автомобіль, тим менше на нього нараховується акцизного податку. Для нових автомобілів коефіцієнт віку дорівнює 1, для дворічних – 2, трирічних – 3 і так далі. Максимальний коефіцієнт віку – 15. Тобто чим більше “свіжий” автомобіль, тим менше акцизу. Але це не завжди означає, що менша сума загального розмитнення. Існує ще ввізне мито, сума якої залежить від митної вартості автомобіля.

На вартість автомобіля, своєю чергою, нараховується ввізне мито (3 – 10% від митної вартості авто), а також 20% ПДВ. Тому від того, скільки коштувала машина за кордоном (і ви змогли підтвердити цю суму українським митникам), також залежить сума розмитнення. Щоб платити менше, українці часто намагаються занизити вартість автомобіля для митниці. Це робити не варто, адже якщо митники знайдуть підтвердження реальної ціни, машину конфіскують, а штраф становить 200% від нарахованих митних платежів. Зате ціна може бути нижчою, ніж на аналогічні автомобілі, якщо машина бита, несправна або має дуже значний пробіг.

Таким чином, на сьогодні найбільш вигідно розмитнювати автомобілі з меншим об’ємом двигуна (до 2 літрів), а краще близько 1 літра. Також дешевше привозити авто з бензиновими двигунами (якщо не йдеться про електромобілі). Саме тому з Європи зараз багато везуть Dacia Logan/Sandero, Skoda Fabia/Rapid, Renault Clio, Ford Focus з бензиновими двигунами 1,0 – 1,4 літра.

Порівняно невеликі суми розмитнення для битих авто з США (з малооб’ємними двигунами) – тим більше, що їхня митна вартість легко доводиться документами з аукціону, на якому купують такі машини. Йдеться про авто VW Jetta/Passat, Ford Focus/Fusion/Escape, Nissan Rogue, Jeep Compass/Patriot, Fiat 500/500L, Hyundai Elantra/Sonata з бензиновими двигунами до 2,5 л.

Автор: Андрій Сурков, ТСН

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.