Як побудувати митницю за правилами Януковича?

Нещодавно, 30 червня, була представлена нова концепція митної служби. Презентував її сам голова новоствореної Національної ради реформ, Міхаель Саакашвілі. Основний інтерес викликала концепція  “відкритого митного простору”, що уже провалився в Одесі під егідою того ж Саакашвілі. Тоді на це лиш витратили гроші з бюджету і під виглядом оптимізації звернули проект. 

Нова митниця і стара корупція

Прихід до влади нових облич мав означати очищення влади та її оновлення. Однак, склалося все навпаки, особливо  стосовно митниці. після приходу Нефьодова в управління митницею, бюджет недоотримав більше 15 млн від запланованих. Чи справді дохід був таким малим? Чи, може, цим коштам знайшли інше застосування – осісти у чийсь кишені?

Порахуймо разом нанесену шкоду державі:  класична схема – нижча оцінка вартості товарів, яку роблять самі ж митники, за один місяць приносить більше 1,5 млн шкоди бюджету. Тобто 18 млн на рік з одного пункту пропуску, а їх в Україні близько 200! 

За даними Ради бізнес-омбуцмена України, рівень скарг на Держмитницю з 3 кварталу 2019  зріс на 42% (саме від призначення Нефьодова).  Як взагалі можна пояснити таке “співпадіння” як непрофесійним виконанням своїх обов’язків? 

Поверення блудного Пудрика 

Президент Володимир Зеленський вбачає керівником концепції митної реформи колишнього начальника Кримської митниці за часів Януковича – Дениса Пудрика. Представляючи в ЗМІ бачення процесу реформування митниці за типом патрульної поліції Денис гучно наголошує на необхідності припинення хабарництва на місцях, делегування повноважень від досвідчених до “молодняка” та передачу заробітної плати із рук в руки. 

Але насправді, діяльність Дениса на посаді заступника начальника Одеської митниці продовжує нести за собою приховані ним наслідки та майбутні “чорні” плани: Пудрик за останній місяць лобіював активне призначення в Одеську митницю колишніх співробітників Кримської митниці та має на меті разом зі своїми друзями Сергієм Сличко, який в 90-ті роки списував взуття в морських контейнерів разом з автомобільними автозапчастинами втілювати стару схему та розкрадати державний бюджет. 

За умов кадрового голоду, тотальної корупції та контрабанди ні про яку митну реформу мова не йде. Як завжди, обіцянки окремо, реформи окремо. Розповідаючи про “нові обличчя” та зміни системи, ми бачимо старі оборутки та призначення одіозних посадовців часів Януковича. 

ЦензорНЕТ

Катерина Одарченко політтехнолог, партнер компанії “SIC Group Ukrainе”

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *