Южаніна: Реформування митниць відбулося всупереч положенням МКУ шляхом скорочення їх кількості з 25 до 16

Чомусь зараз влада висуває чимало теорій щодо виконання бюджету, курсу валют, шукає винних у провалах своєї економічної політики, наявності прийнятих, але не працюючих законів.

Вважаю, найбільшою помилкою є сформований «знеособлений» фонд боротьби з коронавірусом COVID-19 у розмірі 64,7 млрд грн, звідки в ручному режимі розтягують кошти на різні потреби. Згадую боротьбу фракції «Європейська Солідарність» за визначення вичерпного переліку хоча б напрямів їх використання. А так маємо: будівництво доріг — це COVID, додаткове фінансування Пенсійного фонду — COVID. Так званий «фонд порятунку влади».

А ось голова профільного комітету Данило Гетманцев висловив невдоволення діяльністю митниці в цілому, а також обурився тим, що Кабмін, Мінфін і Державна митна служба досі не розробили підзаконних актів до законів про функціонування в Україні інститутів спільного транзиту та авторизованих економічних операторів. Відповідно, ці закони, прийняття яких ще восени позиціонувалося новою владою як «ви 5 років нічого не робили, а ми зробили це разом», просто не почали працювати.

Я ж весь час здійснюю контроль за виконанням цих законів у межах депутатських повноважень. У відповідь на мої депутатські звернення представники виконавчої гілки влади «кивають» одне на одного, а в своїй інституційній неспроможності звинувачують коронавірус. Тобто роботи від них не очікувати, адже карантин продовжується і не відомо коли і чи буде в цьому році завершений.

Реформування регіональних митниць взагалі відбулося всупереч положенням Митного кодексу шляхом скорочення їх кількості з 25 до 16 і, зокрема, розірвання Хмельницької митниці між трьома областями. У Мінфіні відповіли: укрупнення митниць здійснювалося з урахуванням торговельного потоку, логістика в новоутворених митницях повністю зберігається, скарг на їх роботу з боку суб’єктів господарювання не було.
Зате мені надійшло звернення від Хмельницької облради, над яким працюю, адже чіткої відповіді влади щодо підстав ліквідації митниці досі немає. У зверненні зазначено: фактичний стан справ йде в розріз із аргументами, наведеними Мінфіном, рішення про ліквідацію обласної митниці має дискримінаційний характер щодо як працівників митниці, так і бізнесу Хмельниччини.

Щодо результатів роботи Державної податкової служби, якими також незадоволений пан Гетманцев, то остання статистика незмінна — СМКОР блокується 0,3% від загальної кількості податкових накладних. На відміну від керівництва профільного комітету і Мінфіну, що вважають СМКОР запорукою автоматичного відшкодування ПДВ, голова служби Олексій Любченко публічно визнав: алгоритм системи частково не відповідав деяким статтям Податкового кодексу, це давало змогу його обходити.

Нагадаю, що СМКОР була впроваджена з іншою метою — з тим, щоб податкова накладна, зареєстрована в ЄРПН, була достатньою підставою для нарахування податкового кредиту з ПДВ і не потребувала будь-якого іншого додаткового підтвердження. Якщо ж блокування податкових накладних, з одного боку, не гарантує безумовного податкового кредиту, а з іншого, сама система працює некоректно і потребує кардинального перегляду, то що робити далі? Може, доцільно її все ж таки скасувати і не мучити платників податків?

З готовністю до впровадження програмних РРО з 1 серпня 2020 року також незрозуміла ситуація. Якби не прийняті Верховною Радою у квітні законопроекти про підтримку платників у зв’язку з карантином, закони №128 і №129 доповнили б перелік тих, що набрали чинності, але так і не запрацювали. Як на мене, краще б цих законів не існувало в природі, адже детінізація не повинна відбуватися виключно за рахунок мікро- і малого бізнесу.

Якщо вже говорити про вихід економіки з тіні, то чому прямо зараз до «дуже хорошого закону» №466 пропонуються зміни, що фактично покращують деякі норми лише для великого бізнесу?

Час, зрештою, зрозуміти: не треба ділити бізнес на великих і маленьких (про середній останнім часом підзабули), і тим більше не треба зіштовхнути їх лобами.

Сподіваюся, що мої постійні звернення змусять виконавчу владу ворушитися, а не вкотре виправдовуватись чи навіть ганьбитися.

Джерело

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *