НАДС: стала частка зарплати держслужбовців повинна бути не менше 70%. Концепція реформування

Національним агенством з питань державної служби (НАДС), розроблено проєкт Концепції реформування системи оплати праці державних службовців


Пріоритетним напрямом реформи державного управління є реформування системи оплати праці державних службовців, яка на сьогодні  є непрозорою і розбалансованою.

Так, заробітна плата державного службовця складається з посадового окладу, надбавок до нього та премій. 

Але заробітна плата  державного службовця має залежати від його кваліфікації та досвіду, важливості і складності роботи на посаді, міри покладеної відповідальності, результативності, ефективності та якості виконання обов’язків.

Тому постало завдання запровадити таку систему оплати праці державних службовців, яка відповідала б наступним принципам:

  • прозорість – заробітна  плата державних службовців та її складові є зрозумілими та відкритими для платників податків, за кошти яких здійснюється фінансування цих заробітних плат;
  • передбачуваність – стала частка заробітної плати державних службовців складає не менше 70%, переважна частина заробітної плати державних службовців є стабільною та прогнозованою;
  • справедливість – заробітна плата державного службовця відповідає обсягу відповідальності та функціонального навантаження порівняно з іншими посадами державної служби;
  • рівність – усунення міжвідомчих та міжрегіональних диспропорцій, в наслідок чого за виконання роботи однакового рівня відповідальності та при однаковому навантаженні у різних державних органах оплата праці здійснюється на єдиному рівні;
  • результативність – змінна складова заробітної плати (премія) державного службовця має залежати від результатів його роботи;
  • конкурентоспроможність – державні органи пропонують конкурентну заробітну плату для залучення висококваліфікованих фахівців на ринку праці.

Представниками НАДС, СКМУ, зацікавлених міністерств та залученими експертами розроблено проєкт Концепції реформування системи оплати праці державних службовців ( .docx , 41.46 Кб ), якою запропоновано  зміну системи та підходів до регулювання оплати праці у сфері державної служби, та план заходів щодо її реалізації ( .docx , 21.43 Кб ).

Передбачається, що нова модель оплати праці державних службовців надасть можливість:

  • посилити фінансову частину заробітної плати і відповідно зменшить змінну компоненту;
  • створити каталог типових посад та впровадити систему грейдів;
  • встановлювати посадові оклади на посадах державної служби на основі їх цінності, що позбавить необхідності додаткового поділу державних органів на рівні
  • встановлювати додаткові коригуючі коефіцієнти для державних органів або за функціональним напрямом діяльності на посаді;
  • забезпечити проведення справедливого і прозорого розподілу (перерозподілу) фондів оплати праці в державних органах.

Результатом запровадження реформи оплати праці в державних органах стане:

  • підвищення престижу державної служби як роботи з гідним рівнем заробітної плати, відповідним ринковому;
  • залучення на роботу досвідчених фахівців;
  • підвищення  ефективності державних службовців та сприяння економічному зростанню у різних сферах;
  • зниження корупційних ризиків під час комунікацій з громадянами і бізнесом;
  • утвердження доброчесності в управлінні та розподілі публічних фінансів;
  • стимулювання ініціативи до підготовки та реалізації реформ, спрямованих на підвищення рівня життя тощо.

Строками реалізації Концепції є 2020-2022 роки, впродовж яких передбачається низка швидких і послідовних кроків у даному часовому проміжку, що визначатимуться планом заходів до неї.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *