Евробляхи – навсегда. Почему владельцы против растаможки по 1000 евро? (а Зеленский – за)

Депутаты поддержали законопроекты, которые обещают дешевую растаможку авто. Но евробляхеры недовольны. Что опять не так?

18 лютого Верховна Рада підтримала у першому читанні одразу два законопроєкти, які обіцяють дешеве розмитнення автомобілів – 4643-д та 4644-д. Як обіцяють автори, прийняття законів в цілому дасть можливість зменшити митні витрати власників євроблях до 1000 євро та назавжди покласти край цій проблемі. 

Втім, запропоновані нардепами закони, не підтримують власники автомобілів на єврономерах, які в четвер вчергове зібралися під Радою. Також проти частина депутатів, екологи та автовиробники. 

LIGA.net розбиралась, що саме нардепи пропонують власникам авто на європейській реєстрації у цих законопроєктах та чи зможе це нарешті розв’язати проблему блях.

Обіцяного три роки чекають

Два закони, завдяки яким планували покінчити зі схемою євроблях раз і назавжди, прийняли ще у 2018 році. Одним – запровадили нову формулу розрахунку акцизного податку та дали можливість розмитнитись за зниженими ставками, іншим – підвищили розміри штрафів до 170 000 грн за порушення термінів розмитнення. 

Перший частково спрацював: розмитнити свої автівки за запропонованою схемою погодились 218 000 євробляхерів. Загалом в Україні, за даними ДФС на лютий 2018 року, налічувалося близько 425 000 таких авто. Ставки розмитнення залежать від ціни машини, її віку та об’єму двигуна – що старше та прожерливіше авто, то більше доводиться платити власникам на митниці. Часто навіть в рази дорожче, аніж коштувала сама машина. Тож чимало євробляхерів вирішили зачекати. 

Тим паче, що з запровадженням в дію другого закону – про штрафи – влада не поспішала. Їх запуск влада відкладала п’ять разів. 

А у грудні 2019 року навіть відбулася нарада за участі тодішнього прем’єр-міністра Олексія Гончарука, міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, міністра інфраструктури Владислава Криклія та голови громадської організації Авто Євро Сила Олега Ярошевича. На зустрічі уклали меморандум з умовою: поліція не чіпатиме євробляхерів, допоки Рада не ухвалить закони, які повинні зробити умови розмитнення доступнішими.

Але у жовтні 2020-го з’явилася інформація, що власників авто на єврономерах почали штрафувати на 170 000 грн на митницях, коли вони намагались виїхати з України. Згодом випадки порушення меморандуму з боку поліції почастішали – останній місяць запам’ятався “репресіями” в Харкові.  

Розмитнити за 1000 євро

Загалом у Раді зареєстровано понад десять проєктів законів, які пропонують змінити ситуацію з євробляхами.

Законопроєкти 4643-д та 4644-д, які підтримали нардепи 18 лютого, дозволяють розмитнити передусім транспортні засоби з іноземною реєстрацією, ввезені в Україну до 31 грудня 2020 року з порушенням митних правил. Авто має відповідати стандарту “Євро-2” та вище, не бути завезеним з Росії чи окупованих територій, й розмитнити можна лише одне авто на одну людину. На це дається 180 днів. 

“Для двох третин випадків вартість розмитнення авто не перевищуватиме однієї тисячі євро”, – зазначив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Для розрахунку акцизу враховуватимуть вік авто, тип двигуна та його обсяг:

Ставка = Ставка базова + Vе + Fе

Залежно від віку авто базова ставка коливається від 0 до 150 євро (за авто віком до дев’яти років – ставка 0). Від об’єму двигуна ставки (Vе) варіюватимуться від 0,25 до 0,5 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна. Для електрокарів та гібридних авто ставка (Fе) нульова, а власникам авто з ДВЗ доведеться доплатити ще 100 євро. Тож найбільше шансів розмитнити авто в межах тисячі євро мають власники малолітражок віком до 10 років. 

Також доведеться сплатити штраф – на вибір: 

  • вивезти авто назад за кордон, не розмитнюючи його, і сплатити 8500 гривень штрафу; 
  • продовжити процедуру розмитнення, сплативши все ті ж 8500 гривень адмінпокарання.

 “Людина сплачує цю суму, це ‒ разова акція, і ми більше взагалі не повертаємося до цього питання”, – пояснював напередодні один з ініціаторів проєктів, глава комітету податкової  політики Данило Гетманцев

Рішення Ради про підтримку законопроєктів вже привітав президент Зеленський – він назвав їх “розумним компромісом”.

Згідно з розрахунками Офісу президента, таким чином розмитнити авто зможуть понад 500 000 автовласників. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.