​По євробляхам є лише вимушені рішення, або ж неприйнятні – експерт

Проблема авто на іноземній реєстрації – євробляхи – потенційно має лише вимушені рішення, а бо ж відверто неприйнятні з огляду на європейське право та міжнародні зобов’язання України. Таку думку у коментарі Соцпорталу висловив координатор Парламентської експертної групи з європейської інтеграції Денис Черніков, коментуючи питання, чи відповідають зобов’язанням України за Угодою про асоціацію останні ініціативи в українському парламенті.

– Більшість з запропонованих ідей вирішення проблеми євроблях є відверто неприйнятними, бо вони пропонують створити преференції одній категорії громадян – фактичним власникам таких авто, а це порушує засадничі європейські принципирівності перед законом та вільної конкуренції. Водночас, пропозиції знизити податки при реєстрації ввезених вживаних авто не суперечить принципам права і такі ініціативи можуть бути прийняті, – зазначив Д.Черніков.

Він звернув увагу, що на сьогодні ще діють знижені ставки акцизів на імпорт вживаних авто, вони дозволяють здешевити розмитнення на 30-40%. Але відповідний закон (№1389-VIII, його умовно називають «законом про зниження акцизу») втратить чинність з 2019 року. Однак, вже найближчим часом у Верховній Раді мають бути проголосовані у другому читанні законопроекти, які пропонують зниження ставок акцизів та посилення відповідальності за експлуатацію нерозмитнених авто – №8487 та №8488. Як наголосив координатор ПЕГ, питання акцизу на авто, що були у використанні, хоча і регламентується на рівні законодавства ЄС (зокрема, залежність розміру акцизу від віку транспортного засобу не відповідає цим нормам), але на сьогодні Україна не має зобов’язань впроваджувати ці норми в рамках Угоди про асоціацію – тому такі новації допустимі.

Безумовно, санкції та штрафи до порушників законодавства також є вимушеними заходами, але ж вони повинні мати недискримінаційний характер щодо усіх категорій власників авто, сподіваємось, вітчизняний законодавець це врахує, наголосив експерт.

Водночас, лунають ініціативи й іншого характеру – закрити кордон для вживаних авто за нелегальними схемами, дозволити тим, хто вже ввіз такі авто розмитнити їх за пільговими ставками, а законодавство залишити таким як є. Такі пропозиції неприйнятні: преференції лише для певної категорії громадян, тим більше порушників законодавства, спотворюють вільний ринок та конкуренцію, а це не відповідає стандартам та принципам ЄС, підкреслив експерт.

Як відомо, у четвер, 8 листопада Верховна Рада має позачергово розглянути у другому читанні два законопроекти: «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» №8487 та «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» №8488, які містять пропозиції відносно більш доступного розмитнення автомобілів з єврономерами. Таку пропозицію висловив Комітет ВР з питань податкової та митної політики.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *