"Євробляхам" збираються перекрити шлях в Україну: що саме хочуть зробити

“Євробляхам” збираються перекрити шлях в Україну: що саме хочуть зробити

Актуально, Головне, Економіка, Події, Україна
Держава хоче прибрати можливість ввозити автомобілі без розмитнення
Автор фото: Данило Павлов, “Сегодня”

Власникам “євроблях” готують репресії. Але перед цим парламент надасть їм шанс розмитнити авто. 

Зараз в Україні 425 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією. Більше половини з них знаходяться в країні незаконно – це по офіційним даним. 

Активісти називають цифру в три-чотири рази більше.

У Раді вже підготували проект, який повинен перекрити більшу частину схем ввезення авто. За основу парламентський комітет з податкової і митної політики взяв досвід сусідів.

Два роки тому Молдова дозволила громадянам розмитнити авто на єврономерах зі знижкою 70%  Як тільки “акція” закінчилася, поліції дали право зупиняти машини з єврономерами і перевіряти документи.За порушення термінів перебуваннямашину евакуювали, а всі витрати ніс власник авто.

Депутати поки домовляються, на яких умовах давати “євробляхам” знижку.  Репресивні заходи вже готові, і вони не будуть змінюватися, заявила на зборах з активістами голова комітету Ніна Южаніна.

Що готують євробляхам, розбирався сайт “Сегодня”.

Штрафи, позбавлення прав і конфіскація автомобіля

Активісти руху “АвтоЄвроСила” оприлюднили законопроект, який Южаніна розіслалаїм для вивчення. Конфіскації,штрафмайданчики, десятки тисяч гривень штрафів і заборони не сподобалися активістам.

Проект і справді вдарить по схемах ввезення машин на іноземних номерах. У законодавстві є щілина, яка дає право ввозити іноземцю машину на рік без розмитнення. Її навчилися обходити. Українці купують авто на єврономерах, але реєструють її не на себе, а на литовську компанію. Фірма оформляє українця своїм співробітником і виписує довіреність на користування автомобілем. Так можна рік кататися по Україні. 

Є й інші схеми. 

Наприклад, жителі прикордонних районів можуть не платити податки, а кожні п’ять днів перетинати кордон і повертатися назад в режимі транзиту. 

Справа в тому, що в Україну можна ввозити автомобілі, які відповідають екостандартам Євро-5 – це машини від 2010 року випуску. Більшість авто на єврономерах віком 15-20 років. Їх вже не можна розмитнити. 

Також власники таких машин скаржаться на високі ставки податків. Розмитнення машини може обійтися більше, ніж коштує сам автомобіль.

Проект перекриває ці схеми. Якщо його приймуть, українці зможуть їздити на авто, зареєстрованому на  іноземну компанію, до 10 днів. Якщо потрібно більше – доведеться підтверджувати це документами. А якщо людина, яка ввезла машину в Україну, передасть авто комусь в користування, або зовсім її розбере на запчастини, то загрожує штраф 17 000 грн.

Контроль за автомобілями на єврономерах посилять.

Поліція і фіскальна служба отримають доступ до баз прикордонників.

Фактично, вони отримають право зупиняти водіїв на єврономерах і перевіряти терміни перебування в Україні. Для цього створять електронну базу автомобілів, які в’їхали в Україну.

Фото: zaknews.in.ua
Також депутати хочуть ввести обов’язкову реєстрацію машин, які в’їжджають в країну більш ніж на 30 днів.
 
За перевищення термінів перебування в Україні вводяться нові штрафи. Затримка вУкраїні на:
  • 1-3 дні – 850 гривень чи попередження;
  • 4-10 днів – 5100 грн.
  • 10-20 днів – 17000 грн.
Якщо машина зареєстрована на компанію – штрафи вище. За затримку в Україні до20 днів – штраф 17 тис. грн. Такий же штраф за втрату транспорту або йогопередачу.
 
Якщо авто перевищить терміни перебування в Україні на:
  • більше, ніж 20 днів, штраф – 34 тис. грн;
  • більше, ніж 30 днів, штраф – 85 тис. грн;
  • більше, ніж 30 днів – 170 000 грн, або конфіскація машини.

Таким чином, законопроект Комітету митної політики Верховної Ради, який був переданий для ознайомлення активістам “АвтоЄвросили”, перекриває практично всі методи ввезення та користування євробляхами в Україні.

Штрафувати пропонують не тільки власника машини (він може бути підставним), але і водія. Якщо водій їздить на машині, яка порушила режим перебування в Україні, його оштрафують на 8500грн. За повторне порушення оштрафують 17 000 грн., позбавлення права на рік і конфіскація автомобіля.

Як хочуть легалізувати “євробляхи”

З початку року комітет і активісти обговорюють умови розмитнення “євроблях”. Покиспільної мови вони не знайшли.
 
У Молдові це було так. Ставку акцизів на розмитнення уряд знизив на 70%. Була одна умова: машини повинні бути завезені до 1 листопада 2016- го. Акція діяла півроку, за цей час машини потрібно було розмитнити і зареєструвати. В іншому випадку авто видворяють з країни. Витрати на евакуацію автомобіля ніс його власник – 0,15 євро за кожен кілометр. Як тільки акція закінчилася, поліції дали право зупиняти машини з єврономерами і перевіряти документи. А громадянин Молдови тепер не може знаходиться за кермом автомобіля з іноземною реєстрацією.
Але в Україні є свої відмінності від Молдови. У нас немає техогляду, але є норма Євро-5 для потриманих автомобілів. Хоча екологічний стандарт в інших країнахвідноситься тільки до виробників.
Техогляд в Україні стане обов’язковим тільки з 2020 року – це одна з умов угоди про асоціацію з ЄС.
Фото: Василь Артюшенко, zn.ua
Оскільки більшість “євроблях” старше 10-15 років, в комітеті пропонують ввести коефіцієнт. 
Він дозволить автомобілі молодшого віку розмитнювати дешевше, ніж старі.
 
Співзасновник громадської організації “Доступне авто” Михайло Катрук вважає, 
що”молдавський сценарій” для України – це популізм. На його думку, перед виборами владі вигідно було підняти тему “євроблях”.
 Саме ж розмитнення варто робити доступним не тільки для власників машин наєврономерах, вважає Катрук.

Для вирішення проблеми достатньо замінити вимогу Євро-5 на техогляд і ввести на постійній основі пільгові тарифи на розмитнення старих авто, які парламентприйняв в 2016-му, зі скасуванням всіх обмежень.

2 comments

  • Нарушил закон то можно расположить авто по льготам, а как же законопослушным гражданам по полной программе. Надо делать амнистию всем и законопослушным, как закон “Савченко” для всех. Не надо быть гладким и пушистым для отдельных лиц.

Залишити відповідь