“Євробляхери” знову пікетують під Радою

Сьогодні “Авто Євро Сила” із самого ранку збирає акцію під Верховною Радою. Вимагатимуть ще доступніше розмитнення і продовження пільг

Із самого ранку в центрі Києва очікуються затори. “Євробляхери” зібралися під Радою – станом на 7 ранку там було кілька тисяч машин. Будуть протестувати. 

Ще після того, як восени 2018-го Верховна Рада України проголосувала за розроблені Комітетом з питань податкової та митної політики спільно з активістами “Авто Євро Сили” закони щодо доступного розмитнення авто, скасувавши обмеження Євро-5 та ввівши в дію 50% скидку в пільговий період, лідер євробляхерів Олег Ярошевич анонсував продовження протистояння.

Тоді бляхери все одно вважали умови драконівськими. По-перше, їх не влаштовувало, що “бляхи”, які раніше могли заїхати на територію України в режимі “транзиту” чи “тимчасового ввезення” допускалися митниками лише після того, як водій залишав на кордоні фінансову гарантію в оціночній вартості подальшого розмитнення авто. Це було, як правило, кілька тисяч доларів, які в подальшому входили в процедуру розмитнення. 

По-друге, євробляхерам не подобалися штрафи, які мають вступити в силу вже наприкінці травня (24 числа). І суми там справді відчутні. Якщо водій “євробляхи” не встиг розмитнити машину, поліція зупинятиме його і складатиме адмінматеріали за керування незареєстрованим ТЗ. Якщо він катається в режимі транзит до 1 дня – штраф від 0 до 170 грн. Якщо від 2 до 10 днів – 3 400 грн. Якщо ж, наприклад, від 21 до 30 – вже 85 000. А більше 30 днів – 170 000 грн. У той же час, якщо порушення відбувається в режимі “тимчасового ввезення”, то до 3 днів порушення коштуватиме від 0 до 850 грн, від 4 до 10 днів – 5 100, 21 до 30 – ті самі 85 000, а більше 30 – 170 000. За передачу авто у користування іншій особі також передбачені штрафи до 17 000 грн. Окрім цього, у порушників можуть конфісковувати авто.

Окрім цього, в ДФС та на митниці “євробляхери” зустріли й корупційні моменти, коли оціночна вартість авто інспекторами завищувалася і в підсумку розмитнення купленої машини в умовній Польщі за 1000 євро виливалося в розмитнення в 3 та більше тисяч євровалюти. Також “євробляхери” вимагали і будуть вимагати “зрівнялівку” коефіцієнту віку автомобіля при розрахунку акцизу. Простіше кажучи, акциз на стару і нову машину має бути однаковий. За формулою ж законопроектів для старших авто він буде більший. Базову ставку акцизу вони пропонували прив’язати до гривні, а не євро.

Попри те, що “Авто Євро Сила” явно втратить підтримку в кількості людей, оскільки чимало з власників авто на іноземних номерах, які пікетували Раду ще восени 2018-го, вже розмитнили машини за новим Законом, Ярошевич і компанія все ж орієнтуються на кількатисячний мітинг. По 50%-й знижці на акциз українці встигли розмитнити 218 тис. авто на іноземних номерах, а в квітні українську реєстрацію отримали ще 22,5 тис. cтарих авто. За словами Ярошевича – це лише 15-20% від усіх “бляхерів”. 

Сьогодні вони вимагатимуть відтермінування введення нових штрафів і продовження пільгового періоду. Звісно ж це має підтримати Верховна Рада. У парламенті зареєстрували законопроект №10263, який пропонує перенести введення нових штрафів і конфіскації авто на 180 днів. Його автором є нардеп та колишній кандидат в президенти Юрій Дерев’янко. Він завжди підтримував бляхерів. У Ярошевича обіцяють для початку мирну акцію, але якщо діюча ВР не почує вимог “бляхерів”  – стоятимуть до кінця. 

Від нового парламенту та президента Зеленського “євробляхери” очікують ухвалення їхніх “народних правок” і ще більшого здешевлення розмитнення “євроблях”.

Таким чином травень розпочинає новий сезон боротьби за вулицю. Нещодавно антикорупціонери та націоналісти вже влаштовували пікети під ГПУ, МВС та Конституційним судом. “Євробляхери” хочуть також не відставати у цій боротьбі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *