Як розмитнити євробляхи. Детальна інструкція

Як, чому, коли, навіщо, скільки – відповіді на ці та інші питання ви отримаєте у цьому тексті.

Сьогодні хочу детально поговорити з вами про розмитнення «євроблях». Я знаю, що інформації зараз досить багато, але це все уривки та шматки інформації, яка губиться у інформаційному просторі.

Але я хочу розписати детальну картину та надати вам повну інформацію. Як, чому, коли, навіщо, скільки – відповіді на ці та інші питання ви отримаєте у цьому тексті. Отже, поїхали.

Нещодавно Рада підтримала два законопроекти, якими зменшується акциз на розмитнення легкових автомобілів і одночасно з цим посилюється відповідальність за порушення митних правил, зокрема для осіб, які ввозять в Україну авто в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Закони вступили в дію з 25 листопада, тоді ж і почались масові протести власників авто на євро-номерах.

Чому? Бо власники таких транспортних засобів вимагали реалізації права вето і відправки законів на доопрацювання, тому що дорого розмитнювати, але платити штрафи, які почнуть діяти після 180 днів з дня набрання законами чинності (вже через 175) – ще дорожче.

Але українці стали купувати такі авто через низькі ціни, бо високі акцизи на законне ввезення і розмитнення старих авто з-за кордону робили вкрай невигідною їх легалізацію. Тепер ввезення таких авто стає невиправданим. Проте цю проблему потрібно було вирішувати, бо за офіційними даними перебуває кілька сотень тисяч не розмитнених авто. А це – як мінімум дірка у державному бюджеті розміром у щонайменше 2 мільярди.

Тож закони прийняті і тепер українцям, які бажають бути власниками, необхідно розмитнити та заплатити пристойну суму. Але для кожного авто ціна буде різна. Є чітка формула, яка дозволить вирахувати скільки саме грошей ви заплатите.

Умовно кажучи, це базова ставка, коефіцієнт двигуна (це обсяг двигуна автомобіля) плюс коефіцієнт віку автомобіля (це кількість повних календарних років) – і ви отримаєте суму акцизу. Максимальний коефіцієнт – 15, навіть якщо автомобіль старіший. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном до 3 літрів – € 50 за кожен літр, понад – € 100, для авто на дизелі з об’ємом двигуна до 3,5 літрів – € 75 за кожен літр, вище – € 150.

Але аби щоразу не повертатися до розрахунку вартості авто, деякі водії вирішили створити Telegram-бот для розрахунку вартості розмитнення авто з ЄС, що спростить життя багатьом так званим власникам «євроблях».

Аби водії не ламали голову скільки там, за що і кому платити, бот вираховує акциз, мито, а також ПДВ. Таким чином можна відразу дізнатися повну вартість вже розмитненого автомобіля.

Також встановлюються терміни для пільгового розмитнення для б / у авто. Акцизний податок буде зменшений на 50% протягом перших 90 днів після вступу в силу порядку оформлення автомобілів, який повинен розробити і прийняти Кабмін. Після цього розмитнення автомобіля буде здійснюватися за 100% ставкою.

Втім, це ще не все. Ще необхідно буде заплатити за розмитнення:

– ввізне мито – 10% від вартості, авто з країн ЄС з 2018 року – 7,3% (тільки для юросіб);

– ПДВ у розмірі 20% від вартості автомобіля і розмір акцизу і ввізного мита;

– а також збір до Пенсійного фонду – ще 3-5%;

– Тобто це десь 30-35% від вартості самого авто.

Але це ще не всі витрати, які доведеться понести так званому власникам «євроблях». Давайте не забувати за обмеження та штрафи. Поки що вони, звісно, не вступили в дію, але вже за 175 днів власників, які порушили терміни перебування авто з іноземними номерами в режимі транзиту, повинні будуть сплатити:

– якщо до 10 діб, то обійдеться водієві в 3,4 тис. грн,

– більше 10 діб – у 8,5 тис. грн,

– від 20 до 30 діб – у 85 тис. грн,

– понад 30 діб, а також за втрату або розукомплектування авто, – у 170 тис. грн або його конфіскація за рішенням суду.

А ось штрафи за порушення терміну перебування автомобіля в режимі тимчасового ввезення будуть:

– 17 тис. грн в разі перевищення терміну на 10-20 діб,

– 85 тис. грн – на 30 діб,

– понад місяць – 170 тис. грн або конфіскація.

І, до речі, поліція отримала право на перевірку авто з іноземною реєстрацією. Якщо за кермом буде не та людина, яка ввезла транспортний засіб в Україну, – поліцейський зможе оштрафувати водія і повідомити митників про порушення правил.

Але якщо і ці суми і такі умови вас влаштовують – варто вам знати ще один нюанс, а саме про документи, які вам знадобляться для того, аби організувати митне оформлення. А саме:

– Паспорт власника авто (внутрішній і закордонний);

– Водійське посвідчення і страховка;

– Договір з митним брокером (якщо є);

– Договір купівлі-продажу авто або інший правовстановлюючий документ. Важливо, що довіреність, навіть “генеральна”, не є правовстановлюючим документом;

– Техпаспорт;

– Дані техогляду авто;

– Для нового авто – рахунок/інвойс на покупку, для автомобіля з пробігом – декларація про митну вартість;

– Сертифікат відповідності – підтвердження країни-виробника, відповідність авто Євро-5 та іншим параметрам.

І не забудьте: якщо у вас на руках не буде усіх необхідні правовстановлюючих документів – договору купівлі-продажу і підтвердження зняття з обліку автомобіля, то вам доведеться перетинати кордон, оформляти документи і в’їжджати назад в режимі імпорту. Якщо ж у вас всі документи будуть на руках, то достатньо звернутися до найближчого відділення митниці.

Це ще не всі проблеми, які можуть виникнути у власників авто на євро-номерах, і у кожному індивідуальному питання та проблемі – потрібно таке саме індивідуальне супроводження та консультація, тож митні брокери – до ваших послуг!

Liga.net

Павло Мороз

Адвокат, правник, екс-заступник Міністра юстиції